Leo de Kock is trotse partner van Power to the Pieper
Aardappels.nl en het Kennisplatform zijn een initiatief van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO). De leden van de NAO zijn bedrijven die actief zijn in de aardappelsector. Ze zijn onder andere de leveranciers van de aardappels in de winkels, zowel de verse aardappels als de koelverse. Andere leden zijn leveranciers van aardappelpootgoed aan de aardappeltelers. Leo de Kock is ook trotse partner.
Het Kennisplatform Aardappels heeft als doelstelling experts en professionals, journalisten en de geïnteresseerde consument te voorzien van objectieve informatie over aardappels. Hoe gezond zijn ze? Wat is de historie van het gewas en hoe kun je ze het beste bewaren? En wat is de milieubelasting van de aardappelteelt? Op al deze en meer vragen vind je het antwoord op de site www.aardappels.nl. Daarnaast schakelen we regelmatig experts in om actuele thema’s verder uit te diepen. Deze berichten vind je hier.
Aardappels.nl is een onderdeel van de Power to the Pieper-campagne. De Power to the Pieper-campagne is een initiatief van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO). Deze promotiecampagne voor de aardappel gaat in 2018 enthousiast verder. Nieuwe onderdelen hierin zijn de Always On-activiteiten op internet en een samenwerking met het lesprogramma Smaaklessen op basisscholen. In de nieuwe doorlopende fase financieren 35 bedrijven uit de aardappelsector de campagne van 2019 tot en met 2021.