Delen op

Persbericht: start PotatoNext

Persbericht: PotatoNext is officieel van start gegaan! Samen bouwen aan een duurzame toekomst voor consumptieaardappelen

Oud-Beijerland, 1 oktober 2023 – PotatoNext, de vooruitstrevende coöperatie voortkomend uit Agrico, Nedato en Leo de Kock, gaat van start met een veelbelovende visie voor de toekomst van de consumptie aardappelindustrie.

Met een nadruk op certificeringen zoals Global Gap, het ‘Beter voor’ programma voor Albert Heijn en Planet Proof, zal PotatoNext haar telers beter ondersteunen, ontzorgen en het kennisniveau verbreden. De fusie stelt de coöperatie in staat om grotere stappen te zetten op het gebied van certificeringen en intensievere samenwerkingen met stakeholders.

De coöperatie zet in op maximale verwaarding van consumptieaardappelen met een sterke focus op het verminderen van waste in de hele aardappelketen, van teler tot klant. Telers kunnen met vertrouwen vooruitkijken naar een toekomst waarin PotatoNext zich inzet voor duurzame, rendabele teelt en optimale verwaarding van consumptieaardappelen.

Met een uitgebalanceerde keuze aan rassen, met name gericht op Next Generation en robuuste variëteiten, zal PotatoNext de standaard bepalen voor kwaliteit en duurzaamheid in de sector.

Wij zijn verheugd over de recente samenstelling van het nieuwe bestuur van Coöperatie PotatoNext U.A., waarin de volgende leden zitting hebben genomen: Vincent Coolbergen, Jan van den Hoek, Frans Meerse en Paul Versluijs.

Gertjan van Dueren den Hollander, voorzitter: “We zijn heel blij met de start van PotatoNext en verwachten dat deze stap een serieuze bijdrage zal leveren aan de continuïteit en rentabiliteit van de tafelaardappelteelt bij onze aangesloten telers en zien met vertrouwen de toekomst tegemoet.”

Jan Bijleveld en Mariska Werring, directie PotatoNext: “Wij kijken met enthousiasme uit naar deze nieuwe fase met PotatoNext. De continuïteit van onze productielocaties is van groot belang voor onze telers en partners. We zullen nauw samenwerken met onze klanten, partners en leveranciers om de verhuizing van Purmerend naar Oud-Beijerland zorgvuldig te plannen zonder de productie in gevaar te brengen.”

Als de grootste consumptieaardappelcoöperatie van Nederland, onderzoekt PotatoNext nieuwe mogelijkheden om aanverwante gewassen te vermarkten en reststromen te optimaliseren naar innovatieve producten.

De visie van PotatoNext om een meer datagedreven organisatie te worden, belooft een toekomst waarin innovatie en efficiëntie hand in hand gaan.

Over PotatoNext:

Coöperatie PotatoNext U.A. is een dynamische coöperatie gevormd door ongeveer 200 toegewijde consumptieaardappeltelers, met een gezamenlijk landbouwareaal van circa 3200 hectare. De coöperatie heeft haar handelsactiviteiten ondergebracht in PotatoNext B.V. en haar verpakkingsactiviteiten in PotatoNext Processing B.V.

Met een breed scala aan expertise en ervaring binnen de aardappelsector, is PotatoNext een toonaangevende speler op het gebied van aardappelteelt, productie en distributie. Onze coöperatie streeft ernaar om hoogwaardige aardappelen te leveren aan verschillende marktsegmenten, waaronder retail, foodservice, export, horeca en de verwerkende industrie.

PotatoNext biedt een uitgebreid assortiment consumptieaardappelrassen, zorgvuldig geteeld en geselecteerd door onze leden, om te voldoen aan de diverse eisen en behoeften van onze klanten. Met onze diepgaande kennis van de aardappelmarkt en ons streven naar kwaliteit, leveren we consistent producten die voldoen aan de hoogste normen.

Noot voor redactie

Voor eventuele vragen zijn beschikbaar:

• PotatoNext B.V. | Jan Bijleveld en/of Mariska Werring (0299-420975/0186-645945)
  • Coöperatie PotatoNext U.A. | Gertjan van Dueren den Hollander (06-54278469)