Dé chocoladeaardappel
Naast veredeling en het zoeken naar de juiste rassen, zien we de opmars van de 3Dprinter en het printen van voedsel. Dit zou toch fantastisch zijn als het mogelijk wordt om dé aardappel te printen die er perfect uitziet en niet onbelangrijk ook een super lekkere smaak heeft.
Een zilte aardappel die ook echt ziltig smaakt of een naar chocolade smakende aardappel. Misschien gek, maar veel vrouwen zouden er een moord voor doen. Ik zeker!
Het aardappelschap is natuurlijk een supertrend! De aardappel waar hij hoort: op het podium. Past volledig bij de trend #herwaardering van Holland. Tegenover #globalisering vieren we de nationale iconen des te meer. Naast Jorien ter Mors, ook de aardappel op het podium!
Waar nog een uitdaging ligt is dat de consument graag een ‘beleving’ wil ervaren voor het schap. In de #experience economy vinden we het fijn om te voelen, ruiken en niet onbelangrijk te proeven. Daar kunnen naar mijn idee nog enorme stappen in worden genomen.
De consument kiest daartegenover ook voor gemak, de trend #ondemand, alles snel beschikbaar, vandaag besteld vandaag in huis en hoe handig is het dat je koelkast al voor je besteld, wat leeg is wordt direct aangevuld, doordat je koelkast in contact staat met AH online. #internet of things. Altijd een stoomzakje aardappelen binnen handbereik. Dan het consumeren: door onze sterke digitalisering, het niet converseren met elkaar, omdat we altijd connected zijn (niet met elkaar maar met onze telefoons) zie je dat de maaltijd weer veel belangrijker wordt. Het menselijk aspect juist als tegenwicht voor alle technologie. Door middel van foodpairing worden er nieuwe combinaties van smaken ontdekt die niet 123 voor de hand liggen en dit maakt dat de maaltijd weer interessant wordt. Aardappel met amandel, abrikoos, witte chocolade en sinaasappelschil. Wie krijgt hier nu geen inspiratie en trek van? En voor wie dit nog iets te vooruitstrevend is, is een goed gesprek boven een heerlijke stamppot nog helemaal 2018! Dus geen zorgen, voor nu…
Mariska Werring
Sales Manager Leo de Kock